Auditorija: 1.-4. klases skolnieki
Nodarbības ilgums - 90 min
Adelīna Kalniņa ir Liepājas Universitātes Jauno mediju mākslas nodaļas un Latvijas Universitātes Psiholoģijas studiju nodaļas absolvente, filosofijas žurnāla "Tvērums" idejas autore, veidotāja un māksliniece. 2019. gadā absolvējusi ISSP Skolas programmu “Attīstot fotogrāfijas valodu”. Adelīnas fotoprojekti tika iekļauti Rīgas Fotomēneša 2020 programmā un izstādīti kultūrtelpā "Točka"; viņas jaunākais fotoprojekts "Leontīne" publicēts fotogrāmatā "Did you notice me?" (2021). Mākslas nodarbības bērniem un jauniešiem vada kopš 2017. gada.
Kad mums vairs nepietiek ar attēlu plaknē? Vai ideja vienā formātā spēj pārvērsties par kaut ko citu, un kāpēc mūsdienu fotogrāfija vairs neatrodas tikai pie sienas?
Darbnīca paredz ceļojumu instalācijā, arhitektūrā un objektu mākslā, noslēdzot procesu ar kādas telpas (klases) pārveidošanu, izmantojot projekcijas telpā un jaunradītus objektus, kuru izveidē izmantota drukāta fotogrāfija. Procesā tiks ieskicētas iespējas interpretēt, imitēt, rekonstruēt un veidot jaunas nozīmes, fotogrāfiskajai realitātei mijiedarbojoties ar reālo laiktelpu un dalībnieku idejām.
Auditorija: 10.- 12. klases skolnieki
Nodarbības ilgums - 120 min
Nodarbību izstrādājusi māksliniece un pasniedzēja Eva Vēvere.
Eva Vēvere ir vizuālā māksliniece, kas strādā dažādos medijos, tai skaitā instalācijā, procesuālos notikumos, foto, video, zīmējumā un veido interaktīvus projektus, kuros liela loma ir skatītāja iesaistei. Kopš 2019. gada, sadarbībā ar Lauru Prikuli, realizējusi virkni Poētiskā Robotisma projektu saistībā ar neatkarīgiem kuratoriem un tādām institūcijām kā Latvijas Nacionālais Mākslas Muzejs, Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs, Kim? Laikmetīgās mākslas centrs. Pēdējos gados pievēršas eksperimentālu sadarbību veidošanai ar laikmetīgās dejas un skaņu mākslas profesionāļiem, un darbam rezidencēs Ziemeļvalstīs. Veidojusi mākslas izglītības programmas - ”Māksla uz riteņiem” (Mākslas centrs Noass, 2023.), “Mākslinieks ir klātesošs (Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs, 2023.), “Kā top instalācija?”(Latvijas Nacionālais mākslas muzejs, 2020.) un autordarbnīcas bērniem un jauniešiem Dānijā, Somijā, Apvienotajos Arābu Emirātos un Baltijas valstīs.
Nodarbība tapusi ar Valsts kultūrkapitāla fonda 2024. gada mērķprogrammas “Programmas “Latvijas skolas soma” satura radīšana” atbalstu.